Ensinmäinen vaihe oli verkkosivun perusteellinen sisältöanalyysi. Tutkimme sivun rakennetta, sivun vahvuuksia ja heikkouksia, mitä sisältöä verkkosivulta puuttuu, mitä hyvää sivulla oli. Sen jälkeen toimme löytämämme asiat Figmaan.
Toisessa vaiheessa keskityttin kilpailukenttään, suorittaen kattava vertailuanalyysi muiden Microsoft-konsulttiyrityksen verkkosivustoista. Tarkasteltiin heidän sisältöään, työnhakusivua, tone of voicea, tekstin ymmärrettävyyttä, miten he viestivät toimialoistaan ja heidän arvoistaan.
Cloudriven
Etusivulta: “Erikoisosaamistamme on asiakkaiden liiketoiminnan kehittäminen Microsoft-pilvipalveluiden kyvykkyyksiä hyödyntäen.”
Advania
Etusivulla: “…Tarjoamme paikallisia IT-ympäristön ja digitaalisen työn palveluita kaiken kokoisille yrityksille kansainvälisellä ammattitaidolla. “
Digia
Etusivulla: “Olemme ohjelmisto- ja palveluyritys, joka yhdistää teknologian mahdollisuudet ja ihmisten kyvykkyydet älykkäämmän liiketoiminnan ja yhteiskunnan sekä kestävän tulevaisuuden rakentamiseksi.”
Huomioitavaa: Digian tuottama arvo muillekin kuin ihmisille (viestii yrityksen arvoista).
Nämä ehdotukset sisältävät askelia sisällön optimointiin ja hakukonenäkyvyyden parantamiseen. Tämä raportti tarjoaa käytännön suosituksia tavoitteellisen ja erottuvan verkkopresenssin saavuttamiseksi. Nämä kuitenkin ovat pieni osa löytämistämme haasteista. Viereisessä kuvassa näkyy koko raportin sisällysluettelo.